четвртак, 14. јануар 2016.

ТЕНЦОНА - Пер из Оверње

с Бернаром од Вентаура о одустајању од поезије

ПЕР

Пријатељу Вентадуре
зашто сте са песмом стали
кад пева и славуј мали
дању и кроз ноћне уре;
чујте ведар вас он зове
сву ноћ поје испод цвета,
боље но ви љубав сплета.

ВЕНТАДУР

Пер! сан и мир нек пожуре
радије нег песме вали
славујеве - ма шта дели
нећу у те луде буре;
Бог зна: скрших те окове
вас и све из вашег света
свуд слета та лудост клета.

ПЕР

Бернар! зло је учтив и прав
свако љубав што напада
јер ако и бол нам зада
она често мења став
после зла да сласти нове:
добро најзад јад запрета
радот дође где би сета.

ВЕНТАДУР

Пер! да свет се по мом ту сав
две године ил` три влада
чује шта би било тада:
даме молиле би љубав
трпеле би патње ове
били бисмо од тог света
поштовани - за сва лета!

ПЕР

Бернар! није примерено да
даме моле, треба пре њих
молити и њима плест` стих
јер луђи су од - тврдим ја -
тих што зеца волом лове
сви чије су оне мета
којим њихова моћ смета.

ВЕНТАДУР

Пер! срце моје тугу зна
јер се једне лажи сетих
што ме уби, пун сам сетних
мисли, не знам што би зла:
дуге патих ја годове
да жуд дуже води ме та
још би већа била штета.

ПЕР

Бернар! лудост се то зове
кад љубав неком смета
што је вредност и част света.

ВЕНТАДУР

Пер! ко воли луд је човек
јер пред варљивке до пета
паде радост и част света.

Нема коментара:

Постави коментар