среда, 13. јануар 2016.

ФИКТИВНА ТЕНЦОНА - Гилем де Бергуеда

с ластавицом

-Ластавице твој пој ми је стран;
шта желиш? шта би? што ми квариш сан?
Љут сам немам реч добру ни згодну
јер слаб сам откад пређох Жиронду
стог знај ако ниси гост ил` весник
од Лепе Наде не схватам твој језик.

-Господару посла ме у ваш стан
ваша дама што вас жели сваки дан;
али да је слична мени ласта
већ би била у вашој области;
ал` не знајућ правац ни пут велик
посла ме да зна како је њен вереник.

-Ласатвице морао бих с дужним
поштовањем да те сада служим;
Бог чуо вас који влада горе
што створи небо земљу и море
а ако с вама мало груб ту бех
молим то ми не узмите у грех.

-Господару шаљући ме к вама
ваша дама закле ме да сама
подсетим вас на копчу од хаља
и прстен златни који крит ваља
и на час кад сте срце јој узели
пољупцем који усто сте желели.

-Ластавице дуги чека ме пут
у Тулуз морам с краљем кренут;
ал` нек добро то зна у заклону
љут мој Јордан лежећ уз Гарону
усред поља испред свих у трави;
нека тако ужива у слави.

-Господару Бог вам жељу слатку
испунио јер ме у повратку
ухватит може ко и очерупат
(...............................................)
а вест да сте сад ви у туђини
тужним ће јој срце да учини.

Нема коментара:

Постави коментар