уторак, 17. октобар 2017.

Омар Хајам

1.


И кад спавам - душа опомиње мене:
"Пиј! У сну и гробу - знај да среће нема!
Устај! Празни чаше, љуби младе жене...
Јер смрт вечну таму за - спавање спрема."

12

И славуј у башти гледа крина - чашу
И румену ружу па им забилише:
"Љубите се!... Младост испијајте вашу,
Јер овај дан неће вратити се више!"

211

Моћном Мухамеду голем поздрав прати
Имам Омар Хајам... и пита га саде:
"Аман! о Пророче! Како да се схвати -
Што нам прокле вино, а јогурт нам даде!?"

212

А Мухамед на то: "Имаме Омаре,
Ниси ме добро разумео ни ти...
Јогурт је за слабе умом - и за старе -
А паметном вино слободно је пити!"

247

Срце и грло си, боже, мени дао;
Девојке и вино изнео преда ме.
Да ћу њима прићи - то си добро знао;
Сад, што ти одреди то грех није за ме.

(Из Катрена)

Нема коментара:

Постави коментар