четвртак, 19. октобар 2017.

ИЗ "ПРОСТОДУШНИХ СТИХОВА" - Хосе Марти

5

Ако видиш брег од пене,
стих мој видиш необичан: 
лепези од перја сличан
и брегу је стих у мене.

Стих мој кама јесте згодом,
из дршке цвет цвета њој:
и водоскок стих је мој,
коралном што млази водом.

И кармин је огња жива
стих мој, и ведрином зелен,
мој стих јесте рањен јелен
у планини где се скрива.

Срчаноме створу годи
стих мој искрен и језгровит,
стих мој челик је целовит
из којег мач происходи.

24

Одважнога знам сликара,
задовољан обичава
да по пени заборава
и по платну ветра, ствара.

Знам сликара правог дива,
боје му божанска згода,
прамац трговачког брода
цветовима он прекрива.

Знам сликара, худог створа,
када слика, воду гледа;
уме да се страсно преда
муклој води сињег мора.

37

Жено, ево мојих груди,
знам, ранити њих си рада:
да још веће јесу, жудим,
да ми тежу рану задаш.

Јер, знам груд ми чудна да је:
злосрећној ми души прија
да кад рана најдубља је,
песма буде најдивнија.

39

У врту ми бела ружа:
и јулом и јануаром
гајим ја њу другу старом
што искрено руку пружа.

А злотвору мом - не тајим -
што ми мори душу живу,
чкаљ не гајим ни коприву,
њему белу ружу гајим.

Нема коментара:

Постави коментар